شیطان از افعال و کارهای شیطان به حدی خوشحال می شود که باعث فریاد زدن او می شود.که 9مورد است:
1.در هنگام مرگ عالم:

امام صادق می فرمایند:به حدی که مرگ عالم ، فقیه و دانشمند شیطان را خوشحال می کند هیچ چیز دیگر او را خوشحال نمی کند.

2.هم نشینی با زنان سست ایمان:
شیطان می گوید از جمله کسانی که اندوه مرا از بین می برند و موجب خوشحالی من می شوندو به همین دلیل آنها را بر گردن خود سوار می کنم زنها هستند.آنها نور چشمان من هستند.وقتی که لعن و نفرین بندگان پاک خدا جمع می شود،پیش زنها می روم با هم نشینی و گفتگو با آنها،تمام ناراحتی من بر طرف می شود.
3.بازی با الاغ:
شیاطین از الاغ خوششان می آید،بخصوص اگر سیاه باشد.همواره با او بازی می کند،گاهی او را می ترسانند،الاغ رم می کند و صاحب خود را بر زمین می زند وآنها می خندند.گاهی هم دم او را می کشند و نم گذارند او راه برود


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:شادی شیطان لعین, | 18:29 | نویسنده : گمنام |
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

 

آيا شيطان از چيزي مي ترسد؟

از جمله جاهايى كه شيطان هنگام گفتن ((بسم الله )) از انسان دور مى شود.

1- همانگونه كه در آيات و روايات نقل شده است شياطين در اموال و اولاد انسان شركت مى كنند. اگر كسى بخواهد شيطان از او دور شود، و در امور زندگى او شركت نكند يك راه دارد و آن گفتن ((بسم الله )) و نام خدا را بر زبان آوردن است ؛ زيرا شيطان از اسم خدا مى ترسد. رواياتى كه در اين باره از پيامبر و امامان عليه السلام نقل شده : مى آوريم تا انسان در تمام كارهاى خود نام خدا را ببرد و به ياد او باشد.
اگر كسى مى خواهد شيطان در اولاد او شركت نكند، بايد موقع جماع نام خدا را ببرد تا او فرار كند.
امام صادق عليه السلام فرمود: وقتى كسى مى خواهد پهلوى عيال خود رود نام خدا را بر زبان آورد و ((بسم الله )) بگويد؛ زيرا اگر بدون نام خدا مشغول شود و صاحب فرزند گردد شيطان در او شركت كرده ، دليل آن هم اين كه او دشمن ما خانواده خواهد بود.
ابو بصير از امام صادق عليه السلام نقل كرده كه آن حضرت فرمود: انسان وقتى مى خواهد با عيال خود هم بستر شود و نشست جايى كه بايد بنشيند،شيطان هم براى همان عمل حاضر مى شود. اگر انسان ((بسم الله )) بگويد؛ شيطان از او دور مى شود. ولى اگر مشغول عمل شد و نام خدا را نبرد شيطان هم آلت خود را داخل مى كند. پس عمل از هر دو و نطفه از يك نفر آنها است .
ابوبصير عرض كرد: جانم به فدايت ، از كجا شناخته مى شوند؟ امام فرمود: به دوستى و دشمنى ما.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:شیطان,ترسو, | 18:26 | نویسنده : گمنام |

شاید هنوز چند ساعتی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که اولین دسیسه چینی ها بر علیه این مردم که توانایی بی نظیر خود را به همه دنیا ثابت کرده بودند؛ شروع شد.

نمود یکی از بزرگترین توطئه های دشمن ماجرای طبس بود که پرده از کودتایی بزرگ برداشت و البته همان امداد غیبی همیشگی که دشمن همیشه از آن غافل است، شکستی غیر قابل جبران برای آمریکا به جا گذاشت...

و این دسیسه ها در سال های متمادی به شکل های مختلف ادامه یافت؛ از جنگ تحمیلی تا تهاجم فرهنگی ...

و هر جا و هر زمان که آمریکا و همپیمانانش ایران را مقتدرتر از قبل و تواناتر از همیشه یافتند؛ بیشتر سعی کردند تا استقلال و هویت را از او بگیرند ...

اگرچه در این سال ها بحث مبارزه همه جانبه با فن آوری هسته ای ایران، سخن تازه ای نیست اما این تکرار چند ساله باعث نشده است که مردم خودباورمان دست از خواسته قانونی خود بردارند.


موضوعات مرتبط: ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ارزش و حقوق مرد در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:تحریم,ترس,نمترسیم,ما را از تحریم نترسانید!, | 16:0 | نویسنده : گمنام |

با لغو ممنوعیت صدور خدمات و برنامه‌های رایانه‌ای مربوط به اینترنت به کشورهای ایران، سودان و کوبا آمریکا یک جنگ تمام‌عیار سایبری علیه این کشورها را کلید زد.
به گزارش «جوان» وزارت دارایی آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آیین‌نامه مربوط به تحریم تجارت شرکت‌های آمریکایی را به شکلی تصحیح کرده است که به ادعای این وزارتخانه حقوق مربوط به آزادی بیان و آزادی اطلاعات را برای این کشورها در بیشترین حد ممکن تضمین کند.


موضوعات مرتبط: ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ارزش و حقوق مرد در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:جنگ نرم,جنگ,سایبر,اینترنت,کمک,کمک کنید,جنگ سایبری,نرم,, | 15:56 | نویسنده : گمنام |

عضو مجلس خبرگان رهبري با هشدار شديد و صريح در مورد جريان نفوذي و تأكيد بر اينكه اين مسئله بزرگ‌ترين خطري است كه از صدر اسلام تا كنون تهديد كننده است، گفت: اگر تنبلي كنيم تيرگي فتنه كساني كه خود آن‌ها را پروش داديم، همه جا را مي‌گيرد.

به گزارش رجانيوز، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از مسئولان شوراي عالي زنان با يادآوري نعمت پيروزي انقلاب اسلامي و رهبري امام خميني(ره) و جانشين شايسته‌اش گفت: امروز بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد و فعاليت‌هاي بسيار زيادي در نظام صورت گرفته و گاه باعث بهت جهانيان شده است، اما هنوز تا رسيدن به نقطه ايده‌آل فاصله بسياري داريم.

آيت‌الله مصباح يزدي با بيان اين‌كه نواقص و مشكلاتي در اين سه دهه موجب شده تا به اسلام ناب نرسيم، ادامه داد: بايد مسايل را به صورت ريشه‌اي حل كرد و مشكلات و نواقصي را كه جلوي تحقق اين امر را گرفته‌اند، شناسايي كرد و در جهت رفع آنها برآمد.


موضوعات مرتبط: احکام ، اخلاق ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ارزش و حقوق مرد در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:اسلام,کمک,خطر,اسلام در خطر,کمک کنید,مردم,مواظب باشید,HELP, | 15:51 | نویسنده : گمنام |

شهادت آب

 

يك محقق ژاپني با انتشار يافته‌هاي تحقيقات خود مدعي شد كه مولكول‌هاي آب نسبت به مفاهيم انساني تأثيرپذيرند.
نظريه اين محقق ژاپني كه تاكنون از سوي مؤسسات علمي فيزيكي و زيست‌شناسي مورد تأييد قرار گرفته است، مبتني بر بررسي نمونه‌هاي فراواني از كريستال‌هاي منجمدشده آب و مقايسه آن با يكديگر است.
پروفسور «ايموتو»‌كه يافته‌هاي خود را در سه جلد كتاب ارائه كرده است، معتقد است كه مفاهيم متافيزيكي محيط بر روي تركيب مولكولي آب تأثير مي‌گذارد.
اين دانشمند ژاپني كه فارغ‌التحصيل دانشگاه يوكوهاماست، داراي يك مؤسسه تحقيقاتي به نام SHM در ژاپن است كه امور تحقيقاتي مربوط به كريستاليزه شدن آب را در آنجا انجام مي‌دهد.
آب، پيام مهمي براي ما دارد. آب به ما مي‌گويد كه نگاه عميق‌تري به خودمان بيندازيم. زماني كه با آيينه آب به تماشاي خود مي‌نشينيم، اين پيام به طور شگفت‌آوري خود را شفاف و درخشان مي‌كند. مي‌دانيم كه زندگي بشر مستقيما به كيفيت آبي كه در اطراف ما يا درون بدن ماست، روي آورده است. تصاوير و اطلاعات ارائه‌شده در اين مقاله،‌ بازتابي از فعاليت «ماسارو ايموتو»، محقق خلاق و روياپرداز ژاپني است. «ايموتو» كتابي با نام «پيغام آب» منتشر كرده كه برگرفته از يافته‌هاي تحقيقات جهاني وي است. اگر شما نسبت به تأثيرپذيري افكارتان از وقايع درون يا پيرامونتان شك و ترديد داريد، اطلاعات و عكس‌هايي كه در اينجا آورده شده را ببيند. اين تصاوير مستقيما بر اساس نتايج به دست آمده در كتاب انتشاريافته «ايموتو» است، مطمئنا در فكر و ذهن شما دگرگوني پديد مي‌آورد و عقايد شما را عميقا تغيير خواهد داد.
بنا بر آنچه در كتاب «ايموتو» آمده است، ما به مدارك حقيقي دست يافته‌ايم كه نشان مي‌دهد، انرژي ارتعاشي بشر، افكار، نظرات و موسيقي بر ساختار مولكولي آب اثر مي‌گذارد.
آب، ماده‌اي بسيار سازگار است، به گونه‌اي شكل فيزيكي آب به آساني با محيطي كه در آن هست، انطباق پيدا مي‌كند و نه تنها از نظر فيزيكي تغيير مي‌كند، بلكه شكل مولكولي آن نيز تغيير مي‌يابد. انرژي يا ارتعاشات محيط، شكل مولكولي آب را تغيير مي‌دهد. از اين جنبه، نه تنها آب توانايي آن را دارد كه از حيث ديداري، محيط خود را منعكس كند، بلكه از حيث مولكولي هم در انعكاس محيط اطراف خود عمل مي‌كند.
«ايموتو»، تغييرات مولكولي آب را به وسيله تكنيك‌هاي عكسبرداري و مشاهده ميكروسكوپي به صورت سند و مدرك درآورده است. به اين صورت كه وي قطراتي از آب را به صورت يخ درآورده و سپس آنها را در يك فضاي تاريك ميكروسكوپي مورد آزمايش كه از قابليت‌هاي عكاسي برخوردار بوده، قرار داده است. تحقيقات وي، آشكارا تغيير شكل ساختار مولكول آب را به نمايش گذاشته است و اثر محيط بر ساختار آب را نشان مي‌دهد.
برف، بيش از چندين ميليون سال است كه بر زمين فرود مي‌آيد و همان‌گونه كه مي‌دانيم، هر دانه برف‌، داراي شكل و ساختار خاص و منحصر به فرد است. با تبديل يخ به آب و عكسبرداري از ساختار آن، شما به اطلاعات باورنكردني‌اي آب دست پيدا مي‌كنيد.
«ايموتو» به تفاوت‌هاي جالب‌توجهي در ساختار كريستالي آب دست يافته است كه از منابع گوناگون و شرايط مختلف در روي كره زمين تهيه شده‌اند. آبي كه از نخستين محل خود از كوه جاري مي‌شود و چشمه‌هايي كه جاري هستند، طرح‌هاي هندسي بسيار زيبايي از الگوهاي كريستالي‌شده خود ارائه مي‌دهند. آب آلوده و سمي كه از نواحي پرجمعيت و صنعتي به دست آمده است و آب راكد كوله‌هاي آب و سدهاي ذخيره، به صراحت ساختارهاي كريستالي تغييريافته و برحسب اتفاق شكل‌گرفته آب را نشان مي‌دهد.

آدرس سايت آقاي ايموتو هست:

www.masaru-emoto.net 

و بنا به گفته ي آقاي فرهنگ، خانمي هم در ايران هستند به نام خانم حميده بي طرف مشابه اين تحقيقات را انجام داده اند و به نتيجه رسيده اند كه وقتي قرآن براي آب خوانده مي شود، مولوكول هاي آب زيباترين شكل را پيدا مي كنند و تحقيقات ايشان مورد تأييد جشنواره ي خوارزمي قرار گرفته است.

 نقل قول مستقيم مطلبي از سايت آقاي ماسارو ايموتو:

That project is the 99 names of God in Islam. We are hoping to create a photograph book of crystals showing 99 different names of God. Below is a sample of how it looks like. There are 99 of those and we spend two years going through all of them. We formally asked Masaya to edit the design and hopefully the book will be ready within this year. With this I will debut my work in the Islamic world. I feel the increasing need to keep myself physically healthy for this. 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب

مرگ و حضرت عزرایئل(سلام الله علیه)


موضوعات مرتبط: مرگ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:56 | نویسنده : گمنام |

معنای مرگ در قرآن کریم در قالب لفظ های گوناگونی آمده است که از جمله آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱. ماده (م و ت) بیشترین کاربرد معنای مرگ در قرآن کریم را به خود اختصاص داده، ماده موت ۱۶۵ بار در قرآن به کار رفته است.
۲. ماده (ق ت ل) مانند:
«قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ » [۷]
«مرگ بر اين انسان، چقدر كافر و ناسپاس است!»
این ماده در قرآن کریم به معنای مرگ حدودا۱۵۰ً بار به کار رفته است؛ البته این ماده در قرآن کریم ۱۷۰ بار به کار رفته است که برخی از موارد آن به معنای جهاد و... می‌باشد، نه به معنای مرگ.


موضوعات مرتبط: مرگ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:52 | نویسنده : گمنام |

مرگ یعنی انتقال از دنیا به آخرت. مرگ‌از قوانین فراگیر جهان هستی است که همه موجودات طعم آن را خواهند چشید. [۱] [۲]


موضوعات مرتبط: مرگ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:50 | نویسنده : گمنام |

تاثير نماز بر افزايش عمر

در سال های نخستین كه این حقیر، تحصیل طب را در تهران آغاز كرده بودم، در برخورد با استاد بزرگ پاتولوژی ایران، جناب آقای "دكتر كمال الدین آرمین" (1) همواره این سؤال در ذهنم نقش می بست كه چه نیروی عظیم و خارق العاده ای وجود دارد كه سبب می شود این مرد در اوج كهولت مقتدرانه بر كرسی تحقیق و پژوهش و تدریس همچنان تكیه بزند و در آستانه هشتمین دهه عمر خود اینچنین شاداب و دل زنده باقی بماند!


موضوعات مرتبط: احکام ، اخلاق ، نماز ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:38 | نویسنده : گمنام |

دستورات اسلام براي طولاني شدن عمر

بعضي از کارها موجب طولاني شدن عمر مي شود ؛ ولي متأسفانه در بين مردم به فراموشي سپرده شده يا مورد کم توجهي قرار گرفته است؟

براي هر امتي، عمري مشخص قرار داده شده است :«لِکُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ» (1)

البته عمر هر کسي طبق شرايط و دلايلي که خداوند متعال قرار داده است کم يا زياد مي شود .

اجل محتوم و موهبت الهي

بخشي از عمر انسان ها ، عمر حتمي و قطعي است که آنرا «اجل محتوم» گويند و بخشي ديگرعمر ، موهبتي الهي است که آن را در ازاي اعمالي که انسان انجام مي دهد ، خداوند به بندگانش عطا مي کند.


موضوعات مرتبط: ادعیه قرآنی ، احکام ، اخلاق ، احادیث ائمه(علیهم السلام) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:34 | نویسنده : گمنام |

فلسفه و فواید جسمی وضو

 

وضو


کسی که با وضوء بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند. و اگر کسی بدون وضوء خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود.


موضوعات مرتبط: ادعیه قرآنی ، احکام ، احادیث ائمه(علیهم السلام) ، نماز ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 18:4 | نویسنده : گمنام |

تسلط شیطان بر کسانی است که : 1) شیطان را دوست دارند 2) او را به رهبری و سرپرستی خود انتخاب کرده اند 3) شیطان را شریک خدا در اطاعت و بندگی قرار داده اند 4) فرمان شیطان را به جای فرمان خدا ، لازم می شمرند .


موضوعات مرتبط: احکام ، محرمات ، توبه ، اخلاق ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : گمنام |

در این مطلب از همه شما عذرخواهی می کنم

خودم واقعا شرمم میاد اینو بنویسم


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، اخلاق ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ارزش و حقوق مرد در اسلام ، شبهات ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 20:30 | نویسنده : گمنام |

جاب مايه‌ى تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبليغات ابلهانه و ظاهربينانه‌ى ماديگرايان، مايه‌ى اسارت زن نيست. زن با برداشتن حجابهاى خود، با عريان كردن آن چيزى كه خداى متعال و طبيعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را كوچك ميكند، خودش را سبك ميكند، خودش را كم‌ارزش ميكند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگين شدن كفه‌ى آبرو و احترام اوست؛ اين را بايد خيلى قدر دانست و از اسلام بايد به خاطر مسئله‌ى حجاب تشكر كرد؛ اين جزو نعمتهاى الهى است.
(بيانات مقام معظم رهبری مدظله العالی - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳)


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، اخلاق ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:15 | نویسنده : گمنام |

حضرت رسول خدا (ص ) در ضمن گفتارى فرمود: دو دسته اهل دوزخ هستند و حتى بوى بهشت (كه تا پانصد سال راه به مشام مى رسد) به مشام آنها نخواهد رسيد.
1-ستمگرانِ تازيانه به دست كه با تازيانه مردم را بى خودى مى زنند.
2-زنان بدحجاب و برهنه اى هستند كه با زرق و برق ، خود را به مردم نشان داده و هوسهاى آنها را به سوى خود جذب مى كنند، موهاى سرشان همچون كوهانهاى شتر سبكسر عربى است (1)
و فرمود:زنى كه از خانه اش در حالى كه خود را آراسته و بزك كرده و عطر زده (بى آنكه پوشش اسلامى را رعايت كند) خارج گردد، و شوهرش ‍ به اين كار راضى باشد.
(گناه آن به قدرى بزرگ است كه ) براى هر گامى كه آن زن در بيرون خانه برمى دارد، خانه اى در دوزخ براى شوهرش ساخته مى شود (2)


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، احادیث ائمه(علیهم السلام) ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:8 | نویسنده : گمنام |

حضرت اميرالمومنين على (ع ) در ضمن فرمايشاتشان به فرزندش (ع ) مى فرمايد: در مورد حجاب بانوان سختگير باش ، چرا كه رعايت حجاب به طور جدّى و محكم ، زنان را به سالمتر و پاكيزه ، حفظ خواهد كرد. (1)
و نيز فرمودند:
پوشيدن لباس ضخيم بر شما لازم است ، زيرا كسى كه
لباسش نازك و بدن نما باشد، دينش نيز ضعيف و نازك است . (2)
و نيز فرمودند: شوهرى كه از همسرش اطاعت كند، خداوند او را از جانب صورت به طور واژه گونه وارد دوزخ گرداند.
شخصى پرسيد: اين اطاعت كه موجب چنين مجازاتى است كدام اطاعت است ؟

حضرت فرمودند: زن از او مى خواهد كه با لباس نازك (به مراكز پر جمعيت مانند) حمّامها و عروسيها و مجالس ترحيم برود، و شوهرش ، به او اجازه دهد و از سخن او اطاعت كند. (3)


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، احادیث ائمه(علیهم السلام) ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : گمنام |

 

على (عليه السلام) مى فرمايد: روزى به همراه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم در قبرستان بقيع نشسته بوديم آن روزه هوا سخت بارانى بود در همين حال زنى كه سواره بود از جلوى ما عبور كرد ناگهان دست آن حيوان در گودى فرو رفت و در نتيجه آن زن نقش بر زمين شد.


موضوعات مرتبط: ادعیه قرآنی ، احکام ، حجاب ، احادیث ائمه(علیهم السلام) ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:6 | نویسنده : گمنام |

 


تا ميوه اى پوست بر تن دارد، مدتهاى زيادى دوام خواهد داشت . ولى وقتى پوست ميوه اى گرفته شد بيش از دقايقى دوام نخواهد داشت و حتى بى احترامى به مهمان است كه قبلاً ميوه اى مثلاً سيب را پوست بكنند بعد در مقابل مهمان بگذارند.


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:3 | نویسنده : گمنام |

بى شك، يكى از امورى كه به شهوت جنسى دامن مى زند، «برهنگى و خودآرايى زنان و مردان» براى يكديگر است كه تأثير آن، به خصوص در ميان جوانان مجرّد، قابل انكار نيست، به گونه اى كه مى توان گفت: آلودگى به بى عفّتى رابطه مستقيمى با بى حجابى، برهنگى و خودآرايى در انظار عموم دارد; حتى طبق بعضى از آمارهاى مستند، هر قدر اين مسئله تشديد شود، به همان نسبت آلودگى به بى عفتى بيشتر مى شود; مثلا، در تابستان كه به خاطر گرمى هوا، برهنگى زنان بيشتر مى شود، به همان نسبت مزاحمت هاى جنسى افزايش مى يابد و به عكس، در زمستان كه زنان، پوشش بيشتر دارند; اين گونه مزاحمت ها كمتر مى شود.


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:1 | نویسنده : گمنام |

همان طور كه در پست هاي قبلي نيز بدان اشاره نموديم حجاب داراي فوايد فراواني در تمامي ابعاد زندگاني يك فرد مي باشد؛ ما در اين پست قصد داريم به فوايد حجاب در بعد فردي آن بپردازيم.

يكي از فوايد و آثار مهم حجاب در بُعد فردي، ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه است كه يكي از عوامل ايجاد آن عدم تهييج و تحريك جنسي است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادي معاشرت‎هاي بي‎بندوبار ميان زن و مرد، هيجان‎ها و التهاب‎هاي جنسي را فزوني مي‎بخشد و تقاضاي نزديكي را به صورت عطش روحي و يك خواست اشباع نشدني درمي‎آورد. غريزه‌ي جنسي، غريزه‎اي نيرومند، عميق و دريا صفت است كه هرچه بيش‌تر اطاعت شود بيش‌تر سركش مي‎گردد؛ هم‌چون آتشي كه هرچه هيزم آن زيادتر شود شعله‎ورتر مي‎گردد. بهترين شاهد بر اين مطلب اين است كه در جهان غرب كه با رواج بي‎حيايي و برهنگي، اطاعت از غريزه‌ي جنسي بيش‌تر شده است، هجوم مردم به مسئله‌ي رابطه ي جنسي نيز زيادتر شده و تيراژ مجلات و كتب جنسي بالاتر رفته است. اين مطلب پاسخ روشن و قاطع به افرادي است كه قايل‎اند همه‌ي گرفتاري‌هايي كه در كشورهاي اسلامي و شرقي بر سر غريزه‌ي جنسي وجود دارد، ناشي از محدوديت‎هاست؛ و اگر به كلي هرگونه محدوديتي برداشته شود و روابط جنسي آزاد شود، اين حرص و ولعي كه وجود دارد، از بين مي‎رود.


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:59 | نویسنده : گمنام |

سوال: مفهوم حجاب چيست و از نظر قرآن و حديث، حجاب و پوشش اسلامي داراي چه ابعاد و اقسامي است؟

پاسخ: حجاب در لغت به معناي مانع، پرده و پوشش آمده است (1) استعمال اين كلمه، بيش‎تر به معني پرده است (2) اين كلمه از آن جهت مفهوم پوشش مي‎دهد كه پرده، وسيله‎ي پوشش است، ولي هر پوششي حجاب نيست؛ بلكه آن پوششي حجاب ناميده مي‎شود كه از طريق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گيرد (3)


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:58 | نویسنده : گمنام |

سؤال: چرا حجاب بر زنان واجب شده است؟

پرسشى است كه عدّه زيادى از برادران و خواهران مى‏كنند، (چرا حجاب بر زنان واجب شده)؟، آيا اين آزادى زن را محدود نمى‏كند؟ و اساسا عواملى كه واداشت تا اسلام قانون حجاب را تشريع كند، چيست؟


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، شبهات ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:56 | نویسنده : گمنام |

زن در آغاز پيدايش اسلام، به كرامت انسانى خويش دست يافت، موقعيت اجتماعى خويشرا به دست آورد و از حقوق و آزادى‏هاى حقيقى برخوردار گشت. اسلام ، همه ستم‏ها وبرخوردهاى وحشيانه‏اى كه در دور جاهليت نسبت به زنان صورت مى‏گرفت، از كشتن گرفتهتا پايمال نمودن ضرورى‏ترين حقوق فردى، نهى نمود و زنده به گور كردن دختران را حرامگردانيد.(1)


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 15:54 | نویسنده : گمنام |

شبهه: بعضي با اين عبارت كه «چرا نمي‎گذارند آن طور كه دوست داريم لباس بپوشيم» (1) خواسته‎اند اين گونه ادعا نمايند كه در لباس پوشيدن آزاد نيستند. آيا ادعاي مذكور صحيح است؟


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، شبهات ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:حجاب,شبهه,آزادی,مانع,احکام, | 15:49 | نویسنده : گمنام |

ز نگاه اسلام، زن و مرد هر دو انسانند؛ هر دو مخلوق خدايند و هردو برابر، امّا اين برابرى در كمالات و دستيابى به مقامات معنوى و انسانى، بندگى وتعبّد الهى و كرامت وجودى انسان بر سايرين است نه در احكام و وظايف. از سوى ديگر،هر دو به يك اندازه در بنيان خانواده، اجتماع و بقاى نسل آدمى سهيمند؛ خداوندمى‏فرمايد: «اى مردم، شما را از مرد و زنى آفريديم و آن‏گاه شعبه‏هاى بسيار وقبيله‏هاى مختلف گردانيديم.»(1) قرآن به صراحت اعلانمى‏كند كه زن و مرد، هر دو، از يك جوهر انسانى و يك نفس واحد، خلقت يافته‏اند و زنمايه آرامش و آسودگى مرد است: «او خدايى است كه همه شما را از يك فرد آفريد؛ وهمسرش را نيز از جنس او قرار داد، تا در كنار او بياسايد.»(2)

در پيشگاه خداوند، زن و مرد هر دو يك مقام دارند و هيچيك به خودى خود بر ديگرى برترى ندارد؛ چون هر دو از يك جوهرند و جنسيّت مايه برترىآنان بر ديگرى نيست؛ هيچ مردى را بر زنى و هيچ زنى را بر مردى برترى نيست مگر بهسبب ايمان و تقوايشان؛ اين همان مطلبى است كه خداوند در آيه 13 سوره حجرات به آنتصريح نموده است.

در احكام و وظايف، تفاوت‏هايى براى زن و مرد لحاظ شده استكه اين تفاوت‏ها بر اساس نوع آفرينش و جايگاه زن در نظام خلقت و طبيعت است و اينبرنامه و تقسيم وظايف و مسئوليت‏هاى زن و مرد به خوبى واضح و روشن است. خدمت به زنو ارزش بخشيدن به اوست، نه تبعيض و بى‏عدالتى. اسلام مى‏خواهد زن به مقام والاىانسانيّت دست يابد؛ در سرنوشت خويش دخيل باشد و آن‏چنان كه شايسته يك انسان استزندگى كند؛ از همين رو، مسير كمالش را تعيين و راه را نشانش داده است تا وى بهاختيار و اراده خويش، مسير سعادت برگزيند و به كمال انسانى خويش نايلگردد.


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، اخلاق ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:جایگاه زن,جایگاه زن در اسلام,نقش زن,نقش زن در اجتماع,حقوق زن, | 15:39 | نویسنده : گمنام |

برخی از آیات قرآن کریم در مورد حقوق زن در اسلام بر خلاف تبلیغات دشمنان متعصب اسلام ........

}توجه ویژه و احترام به مادر(آیه ی 14 سوره لقمان) ...

}... توصیه به حسن معاشرت با زنان (آیه ی 19 سوره نسا و آیات231و232 سوره بقره) ...

}... جلوگیری از زنده به گور کردن دختران(58 و59 نحل ، 8و9 تکویر) ...

{4}...جلوگیری از به ارث رسیدن زنان برخلاف سنت های جاهلی (آیه ی22 سوره نسا) ...

{5}... جلوگیری از رفتار جاهلی ایلا و توجه به نیازهای زنان( آیه 226 بقره) ...

{6}...جلوگیری از طلاق دادن زنان به شیوه جاهلی ظهار(آیات 1تا4 مجادله) ...

{7}... استقلال اقتصادی زنان(آیه ی 32 سوره نساء) ...

{8}...توجه به حقوق مادی زنان( 236و237و241 بقره و 20 و 21نسا) ...

{9}... احترام به حفظ حرمت آبروی زنان و اجرای قانون حد برای ناقض این احترام(آیه ی 4 سوره نور) ...

0}...برابری شهادت زنان در مقابل مردان(آیات6 تا 9 سوره نور) ...

...برابری زنان و مردان ( آیات 13 حجرات، 35 الاحزاب و آیه 195 آل عمران) ...

... و همچنین معرفی زنان الگو در قرآن کریم( آیات11 و 12 سوره تحریم ) ......

*********************************
کسانی که بدون توجه به این آیات و با قصد غرض شبهه زن ستیزی از دین اسلام مطرح میکنند شاید مصداق بارز این آیه اند .....
آیه 6 سوره ی لقمان (برخی از مردمان کسی است که سخنان لغو و باطل را به هر وسیله تهیه میکنند تا خلق را به جهالت از راه خدا گمراه سازد و قرآن را به تمسخر و استهزا میگیرد این مردمان به عذاب با خواری و ذلت گرفتار شوند)


موضوعات مرتبط: احکام ، اخلاق ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:آیه,ارزش,حقوق,زن,قرآن,حقوق زن در اسلام, | 15:36 | نویسنده : گمنام |

مقام انسانی زن از نظر قرآن

اسلام زن را چگونه موجودی می داند؟آیا از نظر شرافت و حیثیت انسانی او رابرابر با مرد می داند و یا او را جنس پست تر می شمارد؟این پرسشی است که اکنون می خواهیم به پاسخ آن بپردازیم.


موضوعات مرتبط: احکام ، اخلاق ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

پروردگار توانا زن را مظهر خلاقیت و جمال و زیبایی خویش آفرید و وجود او را مُهمل و بیهوده وانگذاشت، و او را به خلاقیت خود مربی و پرورش دهندهٌ افراد جامعهٌ انسانی قرار داد و روی زمین را از فرزندان و دست پرورده های او پرنمود .


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، اخلاق ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:11 | نویسنده : گمنام |

پروردگار توانا زن را مظهر خلاقیت و جمال و زیبایی خویش آفرید و وجود او را مُهمل و بیهوده وانگذاشت، و او را به خلاقیت خود مربی و پرورش دهندهٌ افراد جامعهٌ انسانی قرار داد و روی زمین را از فرزندان و دست پرورده های او پرنمود .


موضوعات مرتبط: احکام ، حجاب ، اخلاق ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 16:11 | نویسنده : گمنام |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اسپید شاپ